26. sep. 2010

Hekle? Jeg ??

I sommer hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle lære meg å hekle. Eller hvertfall vite nesten hva jeg gjør med en heklenål og garn. Da blir det lettere å lage pynt til div skjerf og luer som sikkert kommer til å se dagens lys i vinter ;)
Men, sommer'n kom og gikk og ingen heklenål ble berørt.  Men NÅ har jeg prøvd. Ved hjelp av bok og hjelpsomme kollegaer og butikkdamer har jeg satt i gang og prøvd.

Enn så lenge er det kluter som produseres. Dette for å lære meg teknikken ordentlig før jeg gir meg utpå noen større prosjekter. Men - puh -  dette var ikke så vanskelig som jeg fryktet :)  Og hvis noen lurer, ja vi har en del kluter.

Men, jeg måtte jo bare.. Denne luen til nyfødt er heklet i samme teknikk som den grønne kluten (fastmasker). Og da måtte jeg bare prøve, ikke sant?


 Det ligger en del ferdig strikk i kurven som skal vises fram etterhvert. Må bare få festet tråder og sydd i knapp. Det er et arbeid som utrolig nok tar lang tid. Veldig lang tid.


Ingen kommentarer: