3. des. 2010

Is-skrape votter.

Da har jeg prøvd meg på noen is-skrapevotter. Fant oppskrift litt her og der på nettet. Google er kjekke greier. Noen blir julegaver og noen skal vi ha selv. Kjekt med det vinterføret vi har nå.  De er strikket med Vamsegarnet til Rauma og tovet etterpå. 


 Strikkingen gikk overraskende lett, nå som koden til vottestrikking er knekt. Utfordringen besto i å finne en is-skrape som kunne brukes. Jeg var innom Biltema og Europris før jeg endelig fant en på Torsov bilrekvisita. Ikke ønskelig farge, men slik er det nå bare. Blått er fint det og.


Vi er nå ellers litt treige med advent her i huset. Hele huset er preget av at det er eksamenslesing om dagen. Skal bli godt når 8. desember kommer! (og ikke minst 7. desember kl. 15!)
Adventstjerna ble funnet fram i går, nå skinner den så klart i vinduet sitt og forteller at vi gleder oss til jul vi også. 





1 kommentar:

Ruth sa...

Den lua ligner på den jeg nettopp ble ferdig med. I Rowan coocoon. Herlig garn, herlig lue også.

York har jeg sansen for - den turen må vi få høre mere om. Skjekk ut det Sirdar Balmoral-garnet. Det var faktisk en postiv overaskelse. Sirdar har mest syntetgarn, men dette var perfekt for luer og vanter og jeg tror jeg må prøve å tove det også. Garn er dyrt her, men dette var fktaisk rimelig også på toppen.