14. des. 2010

Juleverksted.

Med desember kommer tiden for juleverksted. I år som i fjor hadde vi besøk av Henrik og Emilie. Nytt av året var at Erle og Jens Petter også var med. Veldig hyggelig at vi klarte å samle så mange fra familien.

Fredag kveld hadde Henrik og Emilie en liten økt med å smelte bilder fra serviett inn i lys. Framgangsmåte fant vi hos  Banglamarie Veldig enkelt og greit, og en fin syssel.




Marsipan ble farget og gjort klar til lørdagens økt.

Lørdag var det klart for jule-gode-verksted. Vi lagde pepperkaker, marsipangodter, kransekakegodter og kokoskuler.  Masse deilig å kose seg med utover i desember. For her i huset spises det meste før jul :)  Veldig kjekt med en konditor i hus som kan lære bort triks og tips.


Making Christmas sweets with neises and nephew. We had a wonderful weekend together making marsipan and gingerbread.

1 kommentar:

Ruth sa...

Jøsses så flotte marsipanfigurer. Rene kunsten. Skjønt, det er vel det det er - for de som virkelig kan det. Jeg har aldri drevet det lengre enn til kuler. :)

Det var mange som likte gakkgakken min. Jeg trodde det bare var meg som var "sånn" jeg. Litt sånn - ganske ung i toppetasjen - for å si det pent. ;) Jeg kjøpte den i en butikk i Aberdeen, men jeg tok en titt i "Iwantoneofthose" og de har den der.

http://www.iwantoneofthose.com/iduck-floating-wireless-speaker/index.html