13. juni 2011

Å strikke sokker

er ikke bare bare. Først skal man finne en oppskrift man  jeg  skjønner, så finne ut om man har riktig pinner og garn. Jeg innrømmer det glatt, her har jeg gamblet. I sokkeskolen står det pinne 2,5 og annet garn. Jeg har valgt å bruke noe jeg fant i skapet som ble kjøpt som øvegarn. Og pinne 3 synes jeg er smått nok. 


Det går framover, og leggen nærmet seg ferdig. Da tittet jeg en ekstra gang på sokkeskolens råd og tips. Strikk begge sokkene samtidig stod det, for å slippe andresokksyndromet . Oj, oj, oj... så da var det å starte på sokk nr 2.
Det går noe tregere nå, kjenner at det å strikke vrangborden (leggen) på 2 sokker samtidig saktegående arbeid. Takknemlig er jeg for at jeg har garn med mønster. Om så ikke det lekreste i verden. Hvis det blir brukbare sokker av dette blir det nok gummistøvel sokker, eventuelt hyttesokker.
Gemalen har allerede begynt å ønske seg sokker, mens jeg er spent på hvordan det skal gå med helen. 

2 kommentarer:

Ruth sa...

Sokker er Tingen det vettu. Hjemmestrikka sokker er foresten det beste som finnes når man er kald på bena. Jeg har strikket noen som ligner veldig på dine og de er yndligssokker.

Her strikker du 2 rette og 2 vrange - mønstrene på sokkene jeg strikket består av 1 rett, 1 vrang. Det er når man lager et kast og strikker to sammen et annet sted at mønstrene blir som de blir. Vanskeligere er det faktisk ikke. Hopp i det du - med begge ben, det syns jeg.

ANNEPÅLANDET sa...

Disse blir fine! Jeg har strikket to par i et garn som ligner veldig, fra Regia. De funker som bare det, og har vart i flere år. Og det ER smart å strikke begge samtidig, garantert! Ha en fin sommer!